По време на кампанията „Черен петък“ най-чести бяха сигналите за изкуствени намаления. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, предаде „Фокус“.
“В предишните няколко дни активно извършвахме проверки за кампанията „Черен петък“. Получили сме няколко десетки сигнaла през изминалите 3 дни и сме извършили много проверки. На първо място по брой бяха изкуствените намаления – т.е. преди промоционалната кампания се вдигат цени на определени продукти и след това се казва, че има намаление. Такива случаи имаше и в онлайн пространството, и в търговската мрежа. Специално за деня "Черен петък" сме установили 25-30 такива проблема“, обясни Маргаритов.
По думите му друго нарушение, което се е наблюдавало макар и рядко, са били опитите на търговци да ограничават отговорността си, извеждайки като аргумент факта, че има промоции.
„Тоест, ако даде дефект, стоката няма да може да бъде заменена, защото е била намалена. Но това го няма в закона. Затова ние ще вземем мерки нарушителите да бъдат санкционирани“, каза още той.
Коментари