Маргаритов: Не забравяйте, че имате право на рекламация и за намалени стоки


Маргаритов: Не забравяйте, че имате право на рекламация и за намалени стоки
Снимка: Камелия Атанасова

2475

Потребителите да не забравят, че имат право на рекламация и на закупените при Коледно-Новогодишните намаления стоки, в случай че се окажат дефектни, а онлайн покупките могат да бъдат върнати безусловно в 14-дневен срок, ако не им харесат. Това напомня Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в интервю за в. „Монитор”.

В последните дни преди празниците, когато най-интензивно се купуват подаръци, Маргаритов предупреждава гражданите да имат разумен поглед върху пазара. Той съветва потребителите да обръщат внимание във всеки случай, когато има адресиран към тях висок процент на намаление на дадена стока доколко е реален и да правят съпоставка с други обекти, които предлагат същите стоки.

За нарушения в търговската мрежа потребителите могат да сигнализират в КЗП. „Извършваме проверки по всяка жалба или сигнал в търговските обекти или в онлайн магазините, където се продават стоки или се предоставят услуги. При установяване на нарушение налагаме санкции на търговците. Стараем се, разбира се, да съдействаме на потребителите да получат едно справедливо разрешаване на техния спор с търговеца. Статистиката показва, че в по-голяма част от случаите, когато сме сезирани за някакъв проблем, се е стигнало до удовлетворяващо потребителя решение. Това е положителна тенденция в нашата дейност, която ще опитаме да следваме”, казва председателят на институцията.   

Вече започнаха работа първите приемни на КЗП за този сезон в Банско и Пампорово, като предстои такава да бъде открита и в Боровец. В най-активната част от сезона ще бъде отворен и временен офис в Чепеларе. За обслужването на приемните комисията разчита на местни хора, които се наемат сезонно, като към тях има изисквания – например знанието на чужд език, за да оказват съдействие и на чуждестранни туристи.

Маргаритов посочва, че временните приемни на КЗП в курортите през активните сезони са полезни и присъствието на контролния орган чрез тях е важно, тъй като по-лесно се осъществява координацията с проверяващите екипи. „През лятото два пъти по-често бяхме търсени за консултация, вместо за подаване на сигнал или жалба за конкретни нарушения. Това според мен е индикация, че хората все повече се интересуват от правата си без непременно да са станали жертва на некоректни търговци. Ако този ефект се запази и в зимните приемни, доста добре ще сме си свършили работата по линия превенция, която е основна за нас.”, коментира Маргаритов.  

В дните преди Коледа и Нова година КЗП активно проверява пакетите на  туроператорите за празниците и присъства с масирани проверки в търговските обекти. Комисията ще има дежурни екипи в почивните дни, които да реагират на постъпващите сигнали на националния телефон на потребителя 0700 111 22.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички