Внимавайте с големи плакати и подкани за намаления по витрините на магазините, защото около тях с дребен шрифт обикновено пише за кои стоки не важи. А обикновено намалението не важи за най-важните и търсени стоки. Това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред Нова телевизия.
Той даде съвети към зрителите преди коледните и новогодишните намаления.
Има подвеждане и с каталозите на големите вериги - пускат в брошурите евтини артикули, като елхичка от 1,20 например, а като се отиде на място в магазина се оказва, че продуктът е изчерпан и човек си купува елхичка за 1,80 например, каза Маргаритов.
Имало случаи дори продуктът въобще да не е зареждан. Това е нелоялна търговска практика, обясни той. В такива случаи от комисията налагали най-високите глоби.
Маргаритов предупреди да се внимава с пазаруването по щандовете в базари и временни изложения. При такива обекти търговците се изкушават да вдигат цени, понеже са за малко, не са прецизни към стоките, които продават. Там често се предлагат се коледни украси и предмети, които могат да бъдат и опасни, като коледни свещи под формата на плодове, лъскави ябълки например, от които лесно се отчупват малки парчета, които са опасни за децата. Или дядо Коледа с телчета, които представляват опасност, даде примери шефът на Комисията за защита на потребителите.
Проверките на комисията са установили изкуствено завишени цени преди Черния петък, за да може върху тях да се прави намалението, което е подвеждащо за клиентите, каза още Маргаритов.
Коментари