Агресиваната реклама, характерна за големите намаления, привлича хората и действа емоционално върху решението дали да се пазарува. Това заяви психологът Маргарита Бакрачева в коментар за днешния Черен петък.
"В такъв ден като днешния, когато е официално е обявено, че е позволено, човек има още по-силен стимул, отколкото ако просто минава и види, че има отстъпки. Тоест днес имаме едно официално разрешение да се отдадем на желанието си, да прекрачим границите, без да се чувстваме некомфортно. Утрешният ден пък е обратната страна на медала, дава възможност човек да си спести угризенията за това, което е направил в днешния ден", заяви тя пред БНР.
Днес предстоят проверки на Комисията за защита на потребителите. От комисията напомнят, че покупките, които сме направили в днешния черен петък, могат да бъдат върнати в двуседмичен срок.
"Това е много интересна мярка, която е официализирана, защото когато човек пазарува по-импулсивно, той изпитва положителната емоция веднага след купуване, но в етапа на равносметка някои изследвания показват, че получава висока доза стрес - когато осъзнае, че не са му необходими нещата. Така че още една индулгенция имаме", коментира Бакрачева.
Черен петък традиционно се провежда в последния петък на ноември и е ден, в който много търговски вериги и онлайн магазини предлагат големи намаления на своите стоки. Повече за Черния петък у нас прочетете тук.
Коментари