Най-честите рискове при надуваемите артикули за плажа като дюшеци, пояси и раменки са свързани с липсата на необходимата предупредителна информация за ползването им, част от която са ограниченията относно възрастовите групи и теглото на децата, за които са подходящи. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Евроком.
Той допълни, че има определени изисквания към материалите, от които този тип артикули да бъдат изработени, включително да няма остри ръбове при събирането на отделните им елементи.
Маргаритов посочи, че най-вече преди началото на летните сезони, когато има засилен внос на надуваеми артикули и повишен контрол от страна на институциите, още на границите се спират стоките, за които липсват документи за съответствие с европейските стандарти за безопасност, информация за производителя, инструкции за употреба и пр. „При извършването на проверките ние изискваме документи. Ако такива липсват, се назначават лабораторни изследвания, като целта е да се установи съответствието със стандартите“, обясни той, цитиран от пресцентъра на институцията.
Председателят на КЗП предупреди, че дори когато тези стоки отговарят на всички изисквания на стандартите и съвсем законосъобразно се разпространяват в търговската мрежа, родителите не трябва да им се предоверяват. „Те имат единствено асистиращо предназначение, което в никакъв случай не отменя грижата на придружителя, особено когато говорим за по-малките деца. Установено е безспорно чрез изследвания, че за съжаление едно малко дете може да се удави дори и само в няколко сантиметра вода и когато е снабдено с такива артикули“, каза Маргаритов.
За да могат потребителите да защитят правата си при евентуално възникване на спор при ползването на туристически услуги по време на лятната почивка, е важно да носят със себе си всички документи, свързани с предварителното договаряне с търговеца. Това са ваучерите, платежните документи, кореспонденцията като част от преддоговорната информация с туроператора или директно с хотелиера, от която става ясно какви са били въпросите и съответно какви са били и отговорите, формирали параметрите на офертата, която в крайна сметка клиентът е избрал.
Коментари