Износът, който заема най-голям дял от оборота (35%) и конкретната специализация в един бранд са моторите на развитие на „Нестле България“ що се отнася до присъствието на компанията в нашата страна. Това стана ясно от затворена дискусия, в която участваха представители на ръководството на компанията, начело с главния ѝ изпълнителен директор Емануел Артур и журналисти.
Според казаното от финансовия директор на компанията Мариан Маринов и мениджъра на фабриката на „Нестле България“ за шоколадови продукти и бисквити в страната Мартин Крон продуктът, който е основният двигател на производството у нас е KitKat. KitKat се изнася от българската фабрика на „Нестле“ за региона на Европа, Близкия изток и Африка.
От „Нестле“ се похвалиха и, че са лидери в сегмента за шоколадови продукти в България (17,2% дял), като сериозен принос за този резултат дава новата вафла „Мура Black & White”, която била посрещната много добре.
Изнесените данни сочат, че за 2016 година оборотът на „Нестле България“ е 257 млн. лева, а само инвестициите за миналата година са 11,5 млн. лева. Тази година засега обемът на инвестиции ще е по-малък, защото, по думите на Емануел Артур, все още имало иновативни продукти, които тепърва ще търпят финансова оценка т.е. колко ще струва да бъдат пуснати на пазара и ще доведат ли до печалба. През миналата година „Нестле България“ има увеличение на на обема на продажби от 2,3%, а на органичния ръст (увеличението на стойността с включена инфлация) – 2,4%. Очакваната оперативна печалба е 25 млн. лева, но счетоводният одит още не е заверен от KPMG, като това трябва да стане до края на май. За 2017 година „Нестле“ прогнозира растеж от 2 до 4%, което е по-ниско от давания в предишни години диапазон от 3-6%. В България само през първото тримесечие на тази година растежът е 4%.
Коментари