Еврокомисар: Българските потребители не са наясно с правата си


Еврокомисар: Българските потребители не са наясно с правата си
Снимка: БГНЕС

3248

Потребителят трябва да бъде защитен по-добре от търговците, защото той се оказва уязвим. Това каза европейският комисар по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете Вера Йоурова във връзка с конференцията на тема: „Потребителското право и политика за защита на потребителите днес. Можем ли да се справим по-добре?“.

„Потребителят е по-слабата страна в отношенията с търговците. Затова трябва да са защитени с по-силни мерки. Това е възможност да се подават колективни искове от страна на потребителите, когато има нанесени вреди. Налагаме и санкции, които ще бъдат в сила в при трансгранични нарушения“, заяви Йоурова, цитирана от БГНЕС.

Тя уточни, че се работи и по отношение на търговията в Интернет. Според нея потребителят не е достатъчно добре информиран и често попада в клопката на недобросъвестни търговци. Оказва се, че не знае какви са правата му, както и кой е продавачът. Не знае също и към кого да се обърне, за да си ги потърси. Затова той трябва да бъде информиран и да си търси правата, а не да се оставя да бъде мамен – категорична беше Йоурова. Тя каза още, че са приключили с методиката на проверяване и изпитване на качеството на храните.

„Държавите членки ще определят сами ресорните органи, които ще упражнят тези мерки. Вече сме провели конкретни тестове и в България, и в други страни. Тестването бе извършено чрез различни методи. Така се стигна до изработването на единна методика. Ще я предоставим на държавите членки, така че веднага могат да пристъпят към откриване на този проблем. Тогава могат да се проведат диалози с производителя. Той трябва да посочи обективни причини за различно качество“, допълни тя.

По думите ѝ, ако те не предоставят доказателства, тогава отговорният орган ще определи производство.

„Има три марки, които въвеждат подобрения в своята рецепта. Определени търговски вериги прилагат контрол при зареждане на определени стоки в складовете си. Относно предложението на Мая Манолова, съм на същото мнение, че възможно най-скоро трябва да се реши този проблем. Новите правила ще бъдат силни, ще има санкции“, обясни Йоурова и добави, че са анализирали нивото на санкциониране на нелоялни търговски практики. „Движим се в посока на съвместни действия на няколко държави членки. Трябва да хармонизираме санкциите“, каза още тя.

Още от Потребителски стоки и услуги


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички