По време на пресконференцията на Комисията за защита на потребителите (КЗП), която се проведе във вторник (30.08), стана ясно, че най-многобройни са жалбите на потребители, свързани със злоупотреби в сферата на телекомуникациите. Това са 40% от всички постъпили оплаквания, като по-голямата част от тях са свързани с дългосрочните договори на мобилните оператори и предсрочното им прекратяване.
Случайно или не, ден по-късно председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков каза в ефира на БНТ, че поне 60% от потребителските жалби срещу мобилните оператори са основателни.
По думите му телекомите често отказват да прехвърлят номера на потребители от един оператор към друг, което е тяхно право. Санкцията за подобен отказ е 60 000 лева.
„Няма оператор, който да може да откаже при искане да се пренесе номер. Срокът за преносимост е два дни“, категоричен беше Божков.
Според Веселин Божков в последно време телекомуникационните оператори предлагат услуги, които всъщност не могат да доставят. През тази година са постъпили 300 жалби само в тази насока. Друг неприятен момента, с който се сблъскват гражданите е липсата на фактури. Операторите са длъжни да изпращат месечните разписки на клиентите си, освен ако те изрично не се откажат от тази услуга. Проблем са и SMS-ите с търговско съдържание.
Вие доволни ли сте от мобилния оператор, който ползвате? Сблъсквали ли сте се с проблеми с телекомите? Споделете с нас в секцията за коментари.
Коментари