"В системата има много хора, които не знаят за какво са там. Лично аз се срамувам. За мен това е много крещящ симптом и едно петно, което трудно ще може да бъде изтрито от лицето на Пирогов." Това каза в интервю бившият директор на болницата проф. Стоян Миланов.
"Трябва да призная, че констатациите на Сметната палата за одита на Спешната медицниска помощ отпреди една година са верни. Говорим за ниска ефикасност, разпокъсаност между отделните структури. Това е един много алармиращ симптом за хронично заболяване, за което няма лекарство. В конкретния случай (бел. ред. - неприетият от "Пирогов" човек, който по-късно умира в "Александровска" болница) има много пропуски – в момента има опашка от чакащи за тел. 112 – това е недопустимо - пет обаждания за час и половина", допълни още той пред bTV.
"Друг е въпросът за липсата на регистрация в "Пирогов" на пациента – това е недопустимо. Всеки пациент, който престъпи прага на болницата, подлежи на медицински триаж. Няма начин пациент, докаран с линейка, да не бъде приет. Имали сме раждания, извършвани в шокова зала, това означава ли, че ще кажем – не тук", каза проф. Миланов в коментар за случая със Спас Добрев.
Според него "това е тежка грешка на екипа. Подобен пациент в такова състояние може да бъде разпознат точно за две секунди."
"Ерозията в системата е много тежка и тя не е от вчера. Спешният пациент е нежелан, той е скъп и изисква много ресурси и наистина има доста често отказ и подритване на спешния пациент между болниците. В момента имам пациент, който е обикалял три болници, при положение, че те имат капацитет. Първият мотив на една от болниците е, че е неосигурен, което няма общо със спешната помощ и защо трябва да му се проверява статусът, при положение, че е той е бил в състояние, в което до 10 мин. е можел да умре? Това е прехвърляне на топката", разказа проф. Стоян Миланов.
"Не зная дали уволнението на екипа ще реши проблемите в "Пирогов". При това оголване за кадри, тези хора веднага ще бъдат "глътнати" от други болници", коментира още професорът.
Миланов каза, че е повсеместна практика лекарите от спешната помощ да лъжат лекарите от болниците, че нямат оборудване в линейките, за да може пациентът да бъде приет: "Случва се всеки ден ежедневно в България".
По думите му единствените охотно приемани пациенти са кардиологично болните - там има финансов драйв, който даже кара да се търсят подобни пациенти. Подобна система трябва да съществува за всички останали палитри от заболявания.
Относно случая с човека, който е бил блъснат от кола на метри от болницата проф. Миланов коментира: „Това е правило без излючение, лекарите на място няма как да напуснат кабинета си, а и не са компетентни, компетентен е Спешният екип. Имало е други подобни случаи- не може да се действа по този начин, най-малкото помощта от лекарите на „Пирогов“ ще е непрофесионална.“
Коментари