По 1300 лева влизат в хазната от всяка данъчна проверка по морето. През летните месеци данъчните инспектори са направили близо 40 000 проверки, което е вдигнало оборотите на търговците с 23%.
Дистанционната връзка на касовите апарати показва, че през юни, юли и август хотелите, дискотеките и магазините по Северното и Южното крайбрежие са отчели продажби, които надхвърлят 1 млрд. лева на месец. Така се оказва, че за трите летни месеца морските търговци са чукнали касови бележки за около 3 млрд. лева, което е с 560 млн. лева повече спрямо регистрирания оборот за миналата година, когато сумата е възлизала на приблизително 2,440 млрд. лева, пише "Монитор".
Резултатите от кампанията са значителен ръст на отчетените обороти, драстично намаление на констатираните нарушения, като и увеличаване на фактурирането на едро към туроператори и търговци, работещи в курортите. По време на проверките НАП използва подхода на т. нар. открити наблюдения, при които инспекторите присъстват в популярни заведения, дискотеки, ресторанти и паркинги в продължение на дни или седмици, като по време на наблюдението приходите на обектите са увеличават в пъти, уточниха още през лятото от Приходната администрация.
Освен това се оказва и че има увеличение на приходите от данъци и осигуровки по Черноморието с 52 млн. лева. Така ако разделим тези постъпления на всички извършени инспекции, се оказва, че по 1300 лв. се прибавят в бюджета след всяка проверка на данъчните инспектори.
Според последните данни на Комисията за защита на потребителите (КЗП) проверяващите от ведомството са извършили 2361 инспекции по родните курорти в заведения, хотели и туроператорски офиси, като са съставени 232 акта. В цялата страна пък са направени 11 000 проверки.
Оказва се, че най-честите нарушения открити от комисията, са свързани с това, че хотелите или ресторантите не са отговаряли на изискванията за определената им категория. Това означава, че всъщност ние си плащаме, за да спим в четиризвезден хотел, а пък на практика се оказва, че условията в него са за 3 звезди. Друг проблем е, че много често къщи за гости се рекламират като семейни хотели. Инспекторите често се натъквали и на заведения без менюта, както и на обекти, за които няма информация за фирмата и седалището на търговеца и работното време.
Коментари