Националната агенция за приходите (НАП) и Министерство на финансите дадоха старт на лотария с касови бележки.
Началото на данъчната лотария съвпадна с професионалния празник на администрацията – Деня на Св. Матей. Играта ще продължи една година, а голямата награда е лек автомобил. От днес всеки българин на 14 и повече години на kasovbon.bg може да регистрира касовата си бележка за покупка на стока или услуга независимо на каква стойност и до коледните празници догодина може да получите награда, ако бъдете изтеглени. Наградите ще бъдат седмични – 52 смарт телефона, и месечни - 12 смарт телевизора. Първият късметлия от данъчната лотария ще бъде изтеглен на 20 декември тази година, съобщава БГНЕС.
Към момента на тази страница всеки, навършил 14 години, може да регистрира своята бележка, но преди това да създаде свой профил. За да създадете профил трябва да посочите имената си, ЕГН и информация за контакт – мейл или телефон. След като създадете профил през него можете неограничено да регистрирате касови бележки за участие в лотарията. За да се регистрира касов бон, трябва да се попълнят три елемента: дата, час и стойност на покупката. Колкото повече фискални бона има в профила на участника, толкова по-голям е шансът за награда. В лотарията участват само истински касови бележки и от НАП призовават да съхранявате касовите бележки до края – или в оригинален хартиен вид или по изключение под формата на сканирани копия. Всички търговци, издали печелившите касови бележки, ще бъдат щателно проверени, обещават също от НАП.
„Късметът ви чака на касата”, казват от НАП. Говорителят на приходната агенция Росен Бъчваров обясни, че очакват положителен фискален ефект. Извършили са анализ разходи – ползи, който показва,че парите, които НАП и МФ ще инвестират в тази кампания са около 280 000 лв. за период 13 месеца, а очаквания нетен фискален ефект е в размер на около 19 млн. лв. за периода на кампания.
Лотария с касови бележки е инициатива на НАП, която има за цел да насърчи гражданите да изискват касови бележки при покупките си. По този начин те едновременно ще гарантират правата си при евентуална рекламация на стока, която не отговаря на очакванията им и в същото време, ще стимулират търговците да платят дължимите си данъци и осигурителни вноски.
Бъчваров каза, че това е позната практика в световната технология за насърчаване на изискването на касови бележки, последните такива кампании са правени в Полша и в Словения.
Коментари