Не се полагат никакви усилия за популяризиране на европейските проекти у нас


Не се полагат никакви усилия за популяризиране на европейските проекти у нас
Снимка: iStock/Guliver

3433

Нито един договор за популяризиране на пет от програмите за управление на европейските фондове за периода 2014-2020 не е сключил Министерски съвет. Това стана ясно след месечна справка за изпълнение на годишните планове за действие на Администрацията на министерството. Управляващите органи на оперативните програми “Иновации и конкурентоспособност”, “Наука и образование за интелигентен растеж”, “Инициатива за малки и средни предприятия”, както и на Програмата за развитие на селските райони и на Морско дело и рибарство нямат нито един сключен медиен договор за юни 2016 г., който да популяризира изразходването на европейски средства, пише БГНЕС.

Всяка една от европейските програми разполага с регламентиран бюджет за финансиране на рекламни кампании, аудио-визуални и печатни материали, публични събития и други. ОП “Добро управление” също няма нито един договор за популяризиране на проектите. Има договор единствено за медиен мониторинг.

Между два и десет медийни договора имат оперативните програми “Околна среда”, “Региони в растеж”, “Транспорт и транспортна инфраструктура”, “Развитие на човешките ресурси”. През юни месец по сключените в предишен период договори, Управляващите органи на ОПОС са платили към бенефициентите почти 90 000 лв., УО на ОПРР само 30 000 лв. УО на ОПТТИ едва 5800 лв., а УО на ОПРЧР почти 30 000 лв.

Публичните данни за разходване на европейските пари за медии се публикуват по инициатива на ресорния вицепремиер Томислав Дончев. Одит на предоставените от отделните управляващи органи не се прави. Няма информация и дали отново с европейски средства се осигурява патронажа и участията на министри, отговорни за управлението на европейските фондове, в различни корпоративни събития.

Припомняме, че при приемането на новия Закон за обществените поръчки, настоящите управляващи запазиха възможността за субективно разпределение на бюджета за реклама и публичност на европейските фондове. Липсата на достатъчна публичност или непрозрачното разпределение на средства за медиите, станаха причина за налагането на финансови корекции по европейските фондове през стария програмен период. Най-много противоречиви практики бяха установени при програмите за земеделие и рибарство, а замесени в скандали се оказаха бивши ПР служителки на тогавашния земеделски министър Мирослав Найденов.

Още от ЕС в развитие


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички