Само в рамките на две години - от началото на 2017 до края на 2018 г., водата в столицата е поскъпнала с 23.45%. В същото време заплатите на служителите на компанията са увеличени с 20%. Това показва справка на общинския съветник Борис Цветков (БСП), който разкритикува дружеството на вчерашната пресконференция на "Софийска вода". В началото на втората половина на бизнес плана 2017 - 2021 г. вчера концесионерът представи равносметката дотук - инвестиции, изпълнени проекти, дигитализация и др., пише в. "Сега".
Общо разходите за материали, външни услуги, заплати и осигуровки са в повече с 13% спрямо планираните. Най-голямо повишение има в разходите за външни услуги - с над 16.5%, следвано от разходите за възнаграждения почти с 14%. Вероятно заплатите са увеличени повече на ръководните кадри, а не на редовите служители, допусна Цветков. По негови данни съгласно бизнес плана за последната година от него (2021 г.) разходите за възнаграждения са планирани да бъдат в размер на 20.4 млн. лв., а само за 2018 г. те са 22.6 млн. лв., или разлика от 2.2 млн. лв., изтъкна общинският съветник.
Шефът на дирекция "Стратегически партньорства и проекти" в компанията - Любомир Филипов, поясни, че цената в София е третата най-ниска в групата на т.нар. "големи ВиК оператори", където попадат дружествата, които обслужват по-големите градове. "Това, което е одобрено от КЕВР, показва, че в края на регулаторния период цената ще продължи да бъде третата най-ниска в групата на големите", обясни той.
Концесионерът бе разкритикуван и за това, че има изоставане и значително високи нива на загуба на вода. В момента течовете са 47%. Филипов обаче отбеляза, че бизнес планът на дружеството предвижда загубите да са сведени до 38.7% до края на 2021 година. "Ние това целим и се надявам, че ще постигнем заложеното в договора за концесия", каза още той.
Планираните инвестиции на "Софийска вода" в периода 2017 - 2021 г. са в размер на общо 209 млн. лв., изтъкна шефът на компанията Васил Тренчев. Той подчерта като успех това, че дружеството е първият ВиК оператор в България с безплатна телефонна линия. "Месечно получаваме хиляди обаждания, а пропуснатите са по-малко от 2%. Връщаме и обаждане, когато някой не успее да се свърже с нас", коментира той. Отделно 10 000 души всеки месец посещават центровете за обслужване.
Коментари