За първите шест месеца на годината броят на споразуменията, които са сключени между "Топлофикация София" и потребителите, които изпитват затруднения да си плащат сметките за парно и топла вода, е нараснал двойно. Това води до по-малко дела срещу абонатите, съобщиха от столичното дружество.
Близо 80 на сто от потребителите на столичната топлофикация си плащат редовно сметките, а 7 хиляди от клиентите са предпочели да сключат споразумения за разсрочено плащане на задълженията си. От началото на годината близо 140 души са се възползвали и от новата услуга, която предлага компанията - да се споразумеят като използват мобилна група за сключване на споразумение, каза говорителят на "Топлофикация София" Елизабет Павлова
"Клиентите, които по една или друга причина са възпрепятствани и не могат да стигнат до обслужващия ги топлорайон, за да сключат споразумение за разсрочване на текущи задължения, могат да се обадят в кол центъра и да поискат мобилна група да им занесе на място споразумението, което те само трябва да разпишат, като, разбира се, предварително, по телефона те уточняват размера на сумата, която ще бъде разсрочена, начинът на плащане, датата, на която ще се плащат съответните вноски. Повечето споразумения означават по-малко дела в съда", заяви Павлова пред БНР.
За половин година Топлофикация-София е потърсила дължимото и от 7000 нейни клиенти.
Хората, срещу които са заведени, също имат възможност да сключат споразумение, на който и да е етап на съдебното производство, клиентът може да се договори с топлификация извънсъдебно - да се сключи споразумение и съответното дело да бъде прекратено.
Коментари