Ако искаме да си сменим доставчика на ток, можем да го направим и по електронен път. Заявлението ни обаче трябва да бъде подписано с електронен подпис, ако го подаваме онлайн. Това посочва КЕВР в своя инструкция по темата.
Както е добре известно, от 1 април битовите домакинства ще могат да излязат на енергийната борса, ако пожелаят. От тази дата в сила влизат и стандартизираните товарови профили (т.е. когато нямаш електромер с почасов отчет, което е типично за домакинствата). Товаровите профили са важни за търговците на електроенергия, чиито клиенти нямат електромери с почасов отчет и именно на тяхна база ще бъдат изготвяни офертите за домакинствата. Те бяха разработени от електроснабдителните дружества в началото на годината.
Администратор на процедурата за смяна на доставчика ще е ЕРП-то, в чиято мрежа към момента е съответното домакинство. Причината е, че ползваната мрежа е собственост на съответното ЕРП, а в България ЕРП-тата обслужват клиенти на географски принцип. ЕРП-то трябва да провери за нередности всички подадени документи за смяната на доставчика, включително и дали клиентът е изряден платец.
Заявленията за промяна на доставчика се подават до 10-то число на месеца, предхождащ месеца, в който смяната влиза в сила. Ако бъдат изпълнени всички условия, потребителите ще имат нов доставчик от 1-во число на следващия месец. Заявленията могат да се подадат и от избрания нов търговец, стига потребителят да му даде нотариално заверено пълномощно.
С инструкциите се регламентират и различните случаи, в които битови, а също и небитови клиенти без електромер с почасово отчитане, могат да сменят своя доставчик.
Коментари