Откакто съм омбудсман до днес 302 жалби са отправени от гражданите към мен във връзка с проблемите, които им създава "Топлофикация" - София. Това каза националният омбудсман Мая Манолова по време на отворена тематична приемна по проблемите на гражданите с "Топлофикация", предаде "Фокус".
"Няма никакво съмнение, че това е първият монополист, при който отношенията с гражданите трябва да бъдат поставени под контрол", заяви Манолова.
По думите ѝ гражданите на първо място се оплакват от високите сметки за парно и от това, че дори когато са се отказали от парното, им се начислява такса "Сградна инсталация".
"Има оплаквания и от неясните фактури. Аз така и не можах да срещна български гражданин, който да може да разчете фактурата, която "Топлофикация" му праща", коментира омбудсманът.
"Друг сериозен проблем са принудителните събирания, които "Топлофикация" предприема срещу своите абонати, често без предварително да ги информира", каза още Манолова и допълни, че има случай, когато клиентите даже не знаят, че дължат крупни суми, които като се натоварят с различни такси дългът нараства в пъти.
"Няма как да не отбележа и проблемите с топлинните счетоводители, с фирмите, които разпределят задълженията на гражданите в една етажна собственост", посочи тя.
Според Манолова причините за тези проблеми са нормативни, в Закона за енергетиката, в общите условия, както и в резултат на лошото управление на дружеството.
Коментари