Изненадващ спад на продажбите на нови автомобили в България през ноември. Те са се свили със 7.1% спрямо същия месец на 2015 г., сочат данни на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА).
Спадът идва след близо двегодишен почти непрекъснат ръст.
Данните за целия Европейски съюз сочат, че трайно намаление на търсенето има в Нидерландия - 20 на сто за ноември и 8.6% от началото на годината. През миналия месец с 20% по-малко коли са купени и в Ирландия, но за единадесетте месеца ръстът е 17.4%.
От големите пазари през ноември най-сериозно скача търсенето в Испания (13.5%), Франция (8.5%), Италия (8.2%), Великобритания (2.9%) и Германия (1.5%). Купените в страните от ЕС 1 148 618 нови автомобила са с 5.8 на сто повече от същия месец на 2015 г.
За единадесетте месеца продадените леки коли за 13.5 милиона, което е ръст от 7.1% . Тук отличници сред държавите с най-високо търсене са Италия (16.5%), Испания (11.1%), Франция (5.0%), Германия (4.6%) и Великобритания (2.5%).
По отношение на марките леко остъпление има при Nissan (-1.1%) Volkswagen (-0.4%) и Sitroen (-0.2%). Голям е сривът при Chevrolet (-31.2%), който е обясним, предвид решението на General Motors да спре да предлага в Европа по-голямата част от гамата. Криза се забелязва и при Mitsubishi (-12.3%).
Коментари