Километражите на част от докарваните у нас употребявани леки коли са превъртани по 2 пъти. Това съобщи Емил Панчев, председател на Съюза на българските автомобилисти (СБА), за "Монитор". По думите му веднъж това се прави, преди возилата да влязат в България, а след това и в автокъщите.
Според него можем да разберем, че са ни преметнали, ако колата изгаря много масло или мощността е по-слаба
По думите на Панчев това са признаци за по-голямо износване на двигателя и повече от обявените километри на колата. Освен това много често подобни автомобили се продават и без сервизни книжки, поясни още той. Повечето такива случаи са с возила, докарани от Италия, Германия и Холандия, смята Панчев. Според него най-добре се вижда дали има промяна в пробега при колите с дигитален километраж. Уредът се проверява със софтуер в оторизирани сервизи. Подобен тип диагностика отнема около час, а в работилниците искат различни суми като най-често цената възлиза между 60 и 80 лв.
Данни на Европейския потребителски център (ЕПЦ) във Франция пък сочат, че в Германия 1 от всеки 3 коли е на лъжливи километри, което пък води до щети за около 6 млрд. евро на година. Доста немски возила се вкарват в България, а според експертите промяна на цифрите на таблото увеличава крайната цена на автомобила с 3 хил. евро.
За справяне с проблема се предлага да се въведе общ сертификат за целия ЕС, който да гарантира, че автомобилите втора употреба не са с превъртян километраж. Документът ще се издава в момента на покупка на автомобила.
Коментари