Българското вино става все по-търсено на европейските пазари. Консумацията му се увеличава във Великобритания, Дания и Нидерландия. Продажбите в Русия намаляват, но тези в САЩ бележат ръст. Това заяви секретарят на Асоциацията на българските винопроизводители Росица Касабова.
Китай е голям пазар, но там основно се консумира по-нисък клас вино от сорта на по-леките и трапезни напитки. Като цяло интересът от чужденците към нашенските сортове мавруд, рубин и памид се увеличава.
Производителите на вино са притеснени от дъждовете и от евентуални градушки, които могат да нанесат поражения върху реколтата.
"През последните дни масивите редовно се пръскат, за да предпазят гроздето от различни болести. Проблем има и с бързото и масово избуяване на треви и плевели, затова сме засилили агротехническите мероприятия", каза още Росица Касабова пред "Дарик".
"Държавата трябва още по-строго да затегне мерките срещу сивия сектор във винопроизводството. Нека има домашно вино, но то да бъде само за лична консумация", допълни Касабова.
По думите ѝ трудно може да се намери качествено българско вино на цена под 6-7 лв. бутилката. В цената му, освен стойността на самата течност, са включени разходи за самата бутилка, етикет, тапа (капачка), процедура на съхранение и бутилиране, данъци, заплати и осигуровки. Има вина от новия свят, чиито цени са от 5 до 7 лв. и качеството на съдържанието е добро.
Причините за този факт са две: обикновено това е рекламна или промоционална кампания за привличане на потребители, както и финансово подпомагане на производителите на държавно ниво - нещо, което в България липсва.
Коментари