12 500 фирми са лицензирани в Министерството на транспорта да извършват международен превоз. 75% от тях са от 1 до 5 камиона. За тях не виждаме светлина в този тунел. Те ще бъдат в невъзможност да поемат товари. Това коментира Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи след гласуването на пакета „Мобилност” в Европейския парламент.
„Ще се наложи по 3 000-4 000 камиона да се прибират всяка седмица. Нямаме такава голяма икономика, за да се връщат с товар”, коментира още Арабаджиев.
По думите му в целия ЕС има глад за шофьори. "Когато тези фирми фалират, а 20 000 шофьори останат без работа, те ще тръгнат да си търсят работа в чуждестранни фирми, респективно ще емигрират, ще си вземат семействата”, коментира още Арабаджиев.
„Това е една битка, която продължава година и половина. През целия период сме били умерени песимисти, защото разбрахме какво е да се бориш с по-голям, по-силен противник от теб. Вчерашното гласуване в парламента беше показно, демонстративно, ние бяхме в ролята на непослушното дете, сложено в ъгъла и наказано, затова, че се е възмутило и си е позволило да надигне глас срещу родителите си”, заяви той.
Коментари