Кой служител определяме като непродуктивен? От една страна, това са твърде разговорливите и лесно разсейващи се хора. От друга, тези, чието качество на работа, е просто ниско. Характеристиките, присъщи за мързеливите служители, обаче са едни и същи, пише Inc.com
1. Оплакване
Няма значение защо, на кого и за какво се оплаквате. Честото оплакване показва, че човек не е готов да положи нужните усилия, за да промени нещата, от които не е доволен.
2. Търсене на извинения
Подобно на оплакването, търсенето на оправдание не може да бъде определено като добър начин за оползотворяване на вашето време. Едно е да оставите дадена задача на заден план при изникването на друга от по-висок приоритет, съвсем различно е да не се справите с нея и да търсите причината за личния си неуспех някъде другаде.
3. Отлагане на работата
Тази черта обикновено върви ръка за ръка с търсенето на оправдания. В някои случаи служителя отлага даден проект заради определено извинение, което е измислил, а в други се преструва, че няма търпение да се заеме с него и че задачата не е „голяма работа“.
4. Липса на мотивация и интерес
Лесно е да разпознаете хората, на които им липсва мотивация. Обикновено те страдат от всички гореспоменати проблеми: търсят си извинения, отлагат задачи, оплакват се, притесняват шефа и т.н. Комбинацията между тези фактори и апатичната нагласа към работата допринася за ниската продуктивност.
Коментари