Проведено анкетно проучване на Българската търговско-промишлена палата показва, че Китай е най-предпочитаната дестинация за бизнес пътувания, посочена от 54% от анкетираните. Германия остава втора от изследваните страни и най-предпочитана от страните в ЕС. Следват ги Италия, Сърбия, Румъния, Македония и Русия.
В сравнение с миналогодишното проучване се отчита нарастващ интерес към Македония, обясним с подписания наскоро договор с България за сътрудничество, съобщават от БТПП.
Над 76% от българските компаниите имат интерес към икономическо сътрудничество с чуждестранни партньори, за да повишат износа на продукцията си; 36% от фирмите търсят добър партньор при вноса на стоки; 28% се нуждаят от партньор за съвместна инвестиция в България, а 12% за инвестиции зад граница.
Близо 2/3 от компаниите не познават изцяло условията за бизнес и търговия в страните, с които искат да имат бизнес отношения, а БТПП от своя страна има опит в изграждането на устойчиви бизнес взаимоотношения и е готова да откликне на всеки един интерес от страна на бизнеса. На тях могат да се представят добри практики и специфични черти на възприемане на бизнес културата и начините на правене на бизнес.
Близо 40% са заинтересованите от пътувания в чужбина имат интерес за срещи с фирми от сектора на машиностроенето, следвани от производства на храни и напитки, текстил и облекло, и електроника. Немалък е делът и на услугите – около 17 % от анкетираните изтъкват именно тях като причина за бизнес пътуване.
Споразуменията за свободна търговия на ЕС представляват основен интерес за предстоящи бизнес събития, които БТПП да организира за своите членове, показват резултатите от проучването. Темата за Brexit за сега остава по встрани от интересите на българските компании.
Над 80% от бизнеса, участвал в делегации на БТПП, оценява представянето им като отлично или много добро. В това число са включени програмата на събитията, осигурените партньори от чужбина, полетите, трансферите и хотелите.
Коментари