Повече от една двадесета от уеб потребителите са заразени с “инжекции” за реклами - вид зловреден софтуер, който внедрява нежелани реклами на интернет страниците, показва проучване на Google, цитирано от The Guardian.
Компанията обявява, че е предприела ограничителни мерки срещу софтуера, който се разпространява под формата на разширения на браузъра или като самостоятелно приложение. Google е премахнал приблизително 200 “измамни” разширения за браузъра му Chrome и е започнал да използва функции за безопасно сърфиране, показващи предупреждения на потребителите, които често, без да знаят, инсталират на компютрите си програми за инжектиране на реклами. Справянето със зловредния софтуер обаче няма да е нито лесно, нито бързо, тъй като според данните на Google има над 50 хиляди разширения и 34 хиляди приложения, които внасят реклами в браузърите.
Технологичният гигант се опитва да “изскубне” корените на явлението, като информира рекламодателите, чиито реклами се показват, за измамната практика и рекламните мрежи, свързани с нея. Google притежава една от най-големите рекламни мрежи в света, което й дава възможности за ефективни действия. Компанията обновява политиките си, за да попречи на рекламодатели да разпространяват нежелан софтуер.
Инжектиращият софтуер носи и потенциална заплаха за браузърите. За да внесе реклами в един уебсайт, програмата разбива криптирането, използвано за безопасно доставяне на информация. Така връзките остават незащитени и в тях могат да проникнат хакери.
През февруари т.г. стана ясно, че производителят на компютри Lenovo е доставял преносими компютри с предварително инсталиран софтуер за внасяне на реклами. Програмата, наречена Superfish, се представяше като “търсеща машина за изображения”, но всъщност разрушаваше защитите и инжектираше реклами в търсенията на Google.
Коментари