Макар само до преди две години таблетите да се купуваха масово, производителите вече не са оптимисти за бъдещето им. След трудната 2014 г., когато ръстът забави темпо, пазарът на таблети вече не може да се върне към предишните си показатели, сочи анализ на Gartner.
Търсенето на таблети отслабва и през настоящата година продажбите ще нараснат само с 8%, достигайки 233 млн. броя.
Има няколко причини за отслабването на популярността на таблетите. На първо място това е увеличеният им жизнен цикъл, вкл. за сметка на обновяването на софтуера, което забавя моралното остаряване на устройствата. Друг фактор е липсата на иновации в хардуера, в резултат на което потребителите нямат стимул да заменят съществуващите си таблети, отбелязва Gartner.
Според предварителните резултати, през 2014 г. в света са продадени 216 млн. таблета. За сравнение, пазарът на настолни и мобилни РС, вкл. ултратънки модели, възлиза на 318 млн. броя. Очевидно, таблетите не успяват да се наложат над компютрите.
Нещо повече, очаква се през настоящата година пазарът на РС да отбележи известен ръст – продажбите ще достигнат 321 млн. броя, а през 2016 г. ще продължат да нарастват, възлизайки на 333 млн. броя.
В същото време прогнозираните продажби на таблети през тази и следващата година са съответно 233 и 259 млн. броя. Ако обаче се разгледат таблетите и телефоните заедно, то се вижда, че мобилните устройства изпреварват значително РС-тата.
През 2014 г. на световния пазар са доставени над 1,838 млрд. броя мобилни телефона. През настоящата година се очаква продажбите да достигнат 1,906 млрд. броя, а през 2016 г. – 1,969 млрд.
Коментари