Последният ход на Фейсбук със закупуването на Instagram (мобилно приложение за споделяне и редактиране на снимки) намирисва на отчаяние, пише блогърът Джефри Джеймс за inc.com.
Сякаш Марк Зукърбърг се ужасява от мисълта Фейсбук да остане на заден план и е готов да похарчи космически суми, за да избегне това.
Но това е безнадеждна задача, защото Фейсбук вече изгуби своето очарование за много хора. А една от причините за това е, че допусна фирмени страници и реклама.
Къде е любовта?
Напоследък изглежда, че вече никой не обича Фейсбук. Хората предимно го толерират, защото е удобен, а това го прави неустойчив.
Потребителските социални мрежи са като телевизионните канали. Хората ще превключат канала веднага щом се появи нещо по-добро.
С неловкия си дизайн, странни правила за поверителност и натрапчиви реклами, Фейсбук е много уязвим пред следващата новост в социалните мрежи. Честно казано мисля, че Фейсбук е на една крачка от това да изгуби потребителската си база и да се превърне в следващия MySpace.
От друга страна, това не важи за LinkedIn. Тази социална платформа е създадена за бизнес и автобиографии на хората, които искат да разширят контактите си в сферата. Понеже е ограничен до такъв тип информация, LinkedIn няма как да стане безинтересен като Фейсбук.
Разбира се, някой може да пусне сайт, подобен на LinkedIn. Дори шансът това да се случи е голям. Но в случая няма да е нужно да се променят основните функции, които сайтът предлага. Именно те са, които карат LinkedIn да бъде успешен – той е скучен, но функционален като телефона или имейла.
Затова мисля, че LinkedIn ще се разрасне и ще стане още по-значим, докато Фейсбук евентуално ще бъде изместен от по-модерна социална мрежа.
Нишите срещу масовия брандинг
Какво общо има това с продажбите и маркетинга? Всичко.
Фейсбук е идеален пример за компания, която се опитва да бъде всичко за всички. Докато LinkedIn е компания, която се е фокусирала върху определена ниша.
Като резултат LinkedIn си изгражда база от лоялни клиенти, докато Фейсбук се впуска в скъпа и безсмислена надпревара за вниманието на потребителите си.
Потребителите не искат една платформа да може всичко за тях. Те просто искат тя да върши едно нещо наистина добре, надеждно, предсказуемо и безпроблемно.
Ако не се впишете в това изискване, има голям шанс да бъдете заменени бързо от друга платформа.
---
Съгласни ли сте сте с позицията на Джефри?
Коментари