Някога японските компании за електроника бяха лидери на пазара. Последните години обаче са изключително трудни за тях, пише Xinhua.
Panasonic отчете спад от 63,5% в нетната печалба за второто тримесечие. 213 млн. долара е спечеленото от компанията за периода от април до юни, което е с 584 млн. долара по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Оперативната й печалба за първото тримесечие се срива с 12,6%, а продажбите спадат с 5,9%.
Nippon Electric Company (NEC), който беше най-големият производител на настолни компютри в Япония, обяви план за изграждането на съвместно предприятие с Lenovo през 2011 г. Новата група обаче не успя да се отърве от загубите на NEC, трупани в продължение на години, и в момента 95% от акциите на японската компания са собственост на Lenovo.
Друг бивш японски гигант в областта на електрониката – Sharp наскоро обяви 270 млн. долара загуба за първата половина на 2016 г. , включително оперативна загуба от 24,5 млн. долара. Общият оборот на дружеството пък падна с колосалните 32% на годишна база.
Основана през 1912 г., японската мултинационална компания за електроника и домакински уреди стартира няколко продукти, окачествени като революционни за Япония и дори за света.
Въпреки това тя беше погълната от тайванския електронен гигант Hon Hai Precision Industry, който придоби 66% от акциите на Sharp за 3,8 млрд. долара.
Големият конкурент на Sharp – Toshiba също продаде 80% от акциите си на китайския производител на електрически уреди Midea за 504 млн. долара. Въпреки своята 140-годишна история, включваща изработването на първия телевизор, хладилник и миялна машина в Япония, Toshiba съобщи за недостатъци в дизайна поне 3 пъти от 2008 г. насам.
Японската компания трупа все по-големи загуби, вкл. 370 млн. долара през 2014 г., поради неефективно функциониране, недобро обслужване на продуктите след продажба и развихрилия се наскоро фискален скандал.
Така тези световноизвестни фирми, които някога бяха двигател на японския икономически ръст, са измъчвани от спадащи продажби, огромни загуби и дори поглъщания, и като последствие от поскъпването на йената липса на иновации, недобро обслужване и лошо управление.
Коментари