Мрежата за видео споделяне YouTube спира рекламите в канали с по-малко от 10 000 гледания. Мярката е опит да се ограничат потребителите, които печелят пари чрез копиране на чуждо съдържание, уточнява Reuters.
"Прагът от 10 000 гледания ще окаже минимално влияние върху амбициите на сериозните потребители", смята Ариел Бърдин, проджект мениджър в YouTube. Идеята е, че ако видеата в даден канал са наистина добри, то те няма да имат проблем да генерират необходимото количество преглеждания, обосновават се от компанията.
Със сигурност ще има и доста засегнати малки и прохождащи артисти, отбелязва Джонатан Катз, юрист в сферата на развлекателните индустрии. Според него обаче авторите са напълно наясно с факта, че YouTube трябва да защити своя имидж.
Със стартиралата през 2007 г. YouTube Partner Program видео платформата предостави на своите потребители възможността да генерират приходи от реклами в техните клипове. Това се оказа добре дошло и за рекламодателите, които си прокараха пряк път до по-нишова аудитория.
Много хора решиха, че това е лесен начин за изкарване на допълнителни доходи и докато някои инвестираха в авторско съдържание, други предпочетоха да плагиатстват. В резултат на това платформата се наводни с много на брой еднакви видеа. Самоцелното трупане на популярност доведе и до замърсяване на средата с безсмислени, унизителни и омразни видеа, които обаче се разпространяват като вируси и генерират огромен трафик.
Привличайки все повече реклами към платформата си, YouTube трябва да лавира внимателно между рекламодателите, изискващи все по-голям контрол, и авторите на съдържание, които са истинският двигател на компанията, смятат анализатори.
Коментари