Китайската технологична компания Xiaomi регистрира ръст на приходите и печалбата в първите си данни, представени след първичното публично предлагане през юни, съобщи CNN Money.
Увеличението на приходите за второто тримесечие е 68,3%, като продажбите на смартфони са помогнали на по-малкия бизнес със свързани устройства.
При публичното предлагане компанията привлече 4,72 млрд. долара. IPO-то я оцени на около 54 млрд. долара, което е около половината от по-ранната оценка на индустрията за около 100 млрд. долара.
Представянето на Xiaomi като публична компания обаче не е особено бляскаво. Листнатите в Хонконг акции са поевтинели с около една пета от върха си преди месец заради опасения около оценката и достъпа до търговия на инвеститори от континентален Китай.
Приходите за трите месеца до края на 30 юни са нараснали до 45,24 млрд. юана (6,58 млрд. долара) от 26,88 млрд. юана миналата година, заяви компанията.
Тя съобщи за нетна печалба в размер на 14,63 млрд. юана (2,13 млрд. долара) спрямо нетна загуба от 11,97 млрд. юана преди година. Международните приходи на компанията възлизат на 16,4 млрд. юана (2,4 млрд. долара) през тримесечието и представляват около 36,3% от общите приходи. Продажбите на свързани с интернет устройства, включително умни телевизори, също растат бързо.
Xiaomi е генерирала 70% от приходите си от продажбата на популярните си и като цяло евтини смартфони миналата година. Маржовете на телефоните ѝ обаче, които ползват операционната система MIUI, базирана на Android, са изключително ниски.
Коментари