Онлайн рекламата има най-голямо влияние върху всеки трети потребител.
Интернет постепенно се превръща в най-важното средство за комуникация, както при взимането ни на решение за покупка, така и в процеса на покупка, сочи анкета на портала CeeVee.com, проведена през първия месец на годината.
34% от запитаните отговарят, че именно онлайн рекламата има най-голямо влияние върху тях, 44% са на мнение, че телевизията все още държи първенството и само 8% от анкетираните посочват хартиените носители като брошури, вестници и списания като добър инструмент за таргетиране на дадена група хора.
По отношение на онлайн рекламата, 18% твърдят, че са много като брой, 7% казват, че рекламата им въздейства положително, а 18% споделят, че са склонни да кликнат върху тях.
Вместо това обаче се оказва, че 16% от хората се информират, чрез търсене в мрежата за предлагания продукт/услуга, 15% се информират дали да купят продукта или да използват услугата. Само 9% се осведомяват за дадения продукт/ услуга, чрез допитване до приятели и 3% си споделят с приятели събраната информация.
Телевизията, с внушителните 29%, се класира с най-голямо влияние при правенето на избор за покупка. На следващо място със 23% се подрежда онлайн рекламата. На трето място с 12% от анкетират са дали отговор, че рекламата във вестник, списание или брошура би ги подтикнало съответно да купят продукта или да се доверят на услугата.
Според други участници, външната реклама (билбордове) има влияние само 7% при избора им, а при радиото са дори още по-малко - 6%. Има и една група от хора (13%), които са дали своето мнение, че други нетрадиционни методи са по-ефективни при управлението на избора на потребителите.
Коментари