Социалните мрежи депресират един от всеки петима потребители. Това сочат резултатите от ново проучване, цитирано от MailOnline.
Изследването е открило, че 6.9 милиона души във Великобритания сравняват живота си с живота, показан в публикациите на приятелите си, които често са преувеличени и “излъскани”. Повече от половината потребители се чувстват принудени да използват социални медии, а 56 на сто казват, че се чувстват задължени да споделят интересно съдържание и да отделят внимание на други профили. Проучването е поръчано от компанията Privilege Home Insurance.
Анкетата разкрива още, че 18% от потребителите публикуват снимка, само ако смятат, че изглеждат привлекателни на нея, като 7 на сто го правят, само ако е обработена с филтри.
10 процента от участниците в допитването са заявили, че се чувстват засрамени, ако публикациите им не получават достатъчно харесвания, споделяния или коментари, а 8 процента са изтрили публикации, които не са предизвикали реакция.
Изследването е отделило внимание и на “етикета в социалните медии”, установявайки, че 36% от потребителите се чувстват задължени да харесват публикациите на приятелите си, а една четвърт от анкетираните казват, че рожденият ден трябва да се честити в социалната мрежа, дори ако това вече е направено лично.
22 на сто посочват, че се чувстват задължени да приемат поканите за приятелство от колеги. Над 50 процента признават, че разглеждат профилите на стари приятели, колеги и бивши партньори.
Дан Симсън, директор на Privilege Home Insurance изтъква, че “социалните медии поставят представата за модерното приятелство под въпрос и - вместо да прекарват пълноценно време заедно, хората изглежда все повече се фокусират върху популярността си в повърхностни взаимодействия и показатели като “харесвания”.
Коментари