Времето, което потребителите на Facebook прекарват в сайта, е намаляло с 50 млн. часа на ден през последното тримесечие на 2017 г. Данни оповести основателят на мрежата Марк Зукърбърг.
Причината е, че още тогава малко по малко са започнали промените, които бяха официално обявени в началото на тази година, а именно - да се дава приоритет на постовете на приятели и близки пред съдържанието на страници, медии и т.н. В конкретния случай става дума за намаляване на "вайръл" видеата (клиповете, които стават много популярни).
Зукърбърг не е разтревожен от данни, дори смята, че те са нещо положително в дългосрочен план. "Фокусирани сме върху това Facebook да не е само за забавление, но и да е нещо добро за обществото и за благоденствието на хората. Ще окуражаваме значимото общуване между потребителите, вместо пасивното консумиране на съдържание", казва той в изявление, цитирано от Mashable.
Към момента Facebook има 2,1 млрд. потребители, като 1,4 млрд. души ползват сайта всеки ден. Спадът от 50 млн. часа на ден означава, че всеки потребител е съкратил времето си в мрежата с по около 2 минути.
Това не представлява финансов проблем за Facebook, тъй като голяма част от приходите му идват от реклами и реалните кликвания върху тях. А какъв е ръстът в приходите и печалбите на компанията в края на миналата година вижте ТУК.
Коментари