За първи път у нас QR код се появява на опаковка на енергоспестяваща крушка.
Това информират от REALUX, които внедряват технологичната новост.
Хитовият в цял свят QR код (съкращение от Quick Response) е специфичен матричен шифър, разпознаваем от камерите на мобилните телефони. Баркодът се състои от черни модули, подредени в квадратен шаблон върху бял фон. Шифърът се разпознава от специални QR четци, които се предлагат като приложения за смартфони.
„Кодът позволява на компаниите да са по-гъвкави в предлагането на продуктите си, както и да са по-достъпни. Всеки потребител, който има смартфон, може да сканира опаковката от щанда на магазина и да отвори директно страницата на съответната фирма. Така може да разбере всичко, което го интересува, дори да зададе въпрос, преди да си купи дадената стока”, коментират от REALUX.
Технологията е широко разпространена в Япония и Южна Корея. С навлизането на смартфони с камери QR кодовете започват да се използват масово и в Европа и Америка. В САЩ само за последните няколко месеца 14 милиона потребители са сканирали QR кодове, като 39 % от тях са направили това от някой магазин.
Технологията съдържа огромно количество информация върху много малък носител и затова приложенията с нея са безкрайни – менюта в ресторанти, визитки, пътни знаци, талони за отстъпка и много други. Могат дори да се поставят дори върху плод и да показват количеството на полезни вещества в него.
В България QR кодът става все по-популярен и вече може да се забележи върху много предмети – например плакати, рекламни материали, списания и др. Тенденцията е свързана и с нарастването на използваните смартфони у нас, които в момента са над 1 милион .
Коментари