Платформата за микросъобщения Twitter ще обозначава по определен начин политическите реклами по време на избори и ще посочва кой стои зад всяка от тях. Мярката се въвежда след забележка от страна на регулаторите в САЩ за липсата на яснота относно разходите на партиите в социалните мрежи, предава Reuters.
Twitter предприема мерки месец, след като Facebook стартира подобна инициатива за политическите реклами. Сега микроблогинг платформата посочва, че ще стартира уебсайт, в който хората да виждат кой купува рекламите, към кого са насочени и общата сума, дадена за тях.
Социалните мрежи от Силициевата долина и политическите реклами, които се появяват на техните уебсайтове като цяло не са били обект на регулаторни искания, каквито има в САЩ за телевизията, радиото и сателитните услуги.
Призивите за промяна в това нараснаха напоследък, след като Twitter, Facebook и Google обявиха през последните седмици, че руски представители на властта са купували реклами и са използвали фалшиви имена в техните услуги, за да разпространяват съобщения, които да повлияят на американските президентски избори през 2016 г. Русия отрича обвиненията.
Коментари