Да правиш успешен бизнес в Украйна в настоящата ситуация никак не е лесно. Но не е и невъзможно. Доказват го създателите на старт-ъпа TriggMine, които представиха проекта си на семинара CEEDS'15 by Webit. TriggMine е услуга за имейл маркетинг, предназначена за онлайн магазини. Според данните използването ѝ увеличава броя на покупките с 20-30%. Как ли? Тя анализира състоянието на сайта, ако даден потребител го напусне без да купи нищо и след това му праща имейли с подходящи предложения. Изработва и стратегии, свързани с отстъпки и подаръци за клиентите. Повече за начинанието разказва Кристина, един от старши мениджърите.
Как се зароди идеята за старт-ъпа?
„Заехме“ я от американския пазар. Там отдавна се предлагат такива услуги и много онлайн търговци ги използват. В Украйна и Русия обаче това е нещо ново. Затова решихме да се опитаме да го наложим в тези страни и се получи. Сега искаме да разширим бизнеса и в други европейски държави.
От колко време съществува компанията?
От една година, но преди това прекарахме още една в тестване и развиване на идеята.
Голям ли е екипът ви?
В офиса в Киев сме четирима души, които се занимаваме с маркетинг, продажби и т.н. Както се досещате, сме много заети. Понякога работим по 24 часа в денонощието. Имаме още 10 човека обаче, които ни помагат за различни проекти и за усъвършенстването на услугата.
Трудно ли ви беше да се утвърдите на украинския и руския пазар?
Да. Хората не бяха наясно какво представлява тази услуга и защо ще им бъде полезна. В Западна Европа е по-лесно. Там, когато кажеш „имейл маркетинг“, веднага привличаш вниманието. В Украйна и Русия трябва да обясняваш на много базова основа какво изобщо е това.
Коя е ключовата състава за постигане на успех във вашата сфера?
Парите (смее се). Единственият начин да продадеш услугата на търговците е да им покажеш колко ще спечелят от нея. Това и правим. Чак когато видят цифрите, се убеждават, че е нещо, което ще работи в тяхна полза.
Как планирате да развивате бизнеса в бъдеще?
Наскоро пуснахме нова версия на услугата и разширихме обхвата ѝ. Сега планираме да добавим още неща, като например поп-ъп прозорци, които промотират дадени продукти. Искаме да предложим по-голямо разнообразие на клиентите си.
Коментари