Глобалните телекомуникационни компании се очаква да загубят 23 милиарда долара под формата на приходи от есемес-и до края на годината, тъй като потребителите на смартфони се обръщат към безплатни апликации за изпращане на съобщения, показва оповестен днес доклад, съобщи АФП.
Компанията за изследвания в областта на технологиите Овум предвижда общите загуби да достигнат 54 милиарда долара до края на 2016 г., тъй като традиционната услуга за изпращане на кратки съобщения (есемес-и) отстъпва пред интернет платформи като WhatsApp.
"Социалният месиджинг става все по-широко разпространен и операторите са подложени на нарастващ натиск да извличат приходи от месиджинг компонента на бизнеса им в областта на комуникациите", заяви Неха Дариа, аналитик на телеком потребителите в компанията Овум.
"Операторите трябва да разберат влиянието на апликациите за социален месиджинг върху поведението на потребителите както по отношение на промяната на навиците за общуване, така и въздействието върху приходите от есемес-и и да предложат услуги, съобразени с новите тенденции", допълни същият източник.
Овум посочва нарастващата популярност на апликацията WhatsApp, която позволява на собственици на смартфони да разменят съобщения безплатно, използвайки безжични интернет връзки, заобикаляйки есемес-ите, за които потребителите трябва да плащат на съобщение или месечна такса.
"Овум смята, че това равнище на растеж ще продължи, тъй като проникването на широколентовия интернет върху смартфоните и мобилните телефони нараства и очаква по-малки играчи като texPlus, Pinterest и fring да причинят нови сътресения в областта на съобщенията", отбелязват авторите на доклада. Призовавайки телекомите да въведат иновации, Овум допълва, че броят на играчите, предлагащи услуги за социален месиджинг, не е краткосрочна тенденция, а знак за промяна в навиците за общуване.
Коментари