Telekom Austria Group обяви нетна печалба от почти 81 милиона евро за първата половина на 2012 г., въпреки интензивната конкуренция и слабата икономическа среда, съобщават от компанията.
Първите шест месеца на финансовата 2012 година се оказаха особено предизвикателни за Telekom Austria Group и европейската телеком индустрия като цяло. Засилената конкуренция на трите основни пазара в Австрия, България и Хърватия, както и цялостно слабата икономическа среда в страните, където оперира Групата, доведоха до спад в приходите на Групата с 4.9 процента за първата половина на 2012 г. в сравнение със същия период на предходната година. Сравнимата EBITDA спада с 6.6 на сто за цялата Група.
Хърватия, Словения, Сърбия и Македония отчитат увеличение, докато Австрия, България и Беларус отчитат спад. EBIT се увеличи почти петкратно заради значително по-ниските разходи за преструктуриране. Нетният резултат за първата половина на 2012 г. е положителен и възлиза на 81 милиона евро.
Ако не се вземат предвид загубите при превалутиране и ефектите от хиперинфлацията в Беларус, приходите на Групата се увеличават с 1.9 процента. Отрицателното влияние на ценовата конкуренция е особено осезаемо в Австрия и България - двата най-големи пазара на Групата по отношение на брой клиенти.
В Хърватия силно конкурентната среда също повлия отрицателно на приходите в телеком сектора, но спадът в приходите е компенсиран от придобития предходната година кабелен оператор B.net. Словения, Сърбия и Македония отчетоха увеличение на печалбите.
Финансови резултати на Мобилтел
В България неблагоприятното икономическо развитие доведе до по-ниско потребление на телекомуникационни услуги. Освен това пазарът беше белязан от изостряне на ценовата конкуренция. Премиум сегментът, където Мобилтел е добре позициониран, беше особено засегнат от тази неблагоприятна тенденция. Средният приход от абонат за потребител (ARPU) спадна с 14.8 процента до 6.3 евро.
На този фон конвергентната стратегия на Telekom Austria Group се оказа особено ефективна и допринесе за консолидирането на бизнес модела на компанията. За разглеждания период абонатите на мобилен броудбанд се увеличават с 72.5 процента до 278 800, а броят на фиксираните линии за достъп нарастват с 36.3 на сто до 138 000, от които повечето са броудбанд линии. В България общият брой на абонатите възлиза на 5.5 милиона, а базата клиенти на фиксирани линии достигна почти 140 000 линии.
Приходите спадат с 7.9 процента до 243.0 милиона евро за разглеждания период, а сравнимата EBITDA спада с 18.8 на сто до 110.0 милиона евро. Намаляването на оперативните разходи с 4.0 милиона частично компенсира спада в приходите и печалбата.
Коментари