Световният пазар на таблети отстъпва вече цяла година, поради нарастващата популярност на смартфоните. Това сочи пореден доклад на анализаторската компания IDC, цитиран от TechNews.
Предварителните оценки сочат, че през третото тримесечие – периода юли-септември – доставките на таблети в глобален мащаб възлизат на 48,7 млн. броя, или с 12,6% по-малко на годишна база. Това е четвърто поред тримесечие на спад, или цяла година.
Във всеки от регионите Северна Америка, Западна Европа и Азиатско-Тихоокеански броят на активните таблети превишава 100 млн., което значително намалява перспективите за по-нататъшен ръст.
Много хора ползват таблети, купени преди четири години. Потребността от компактни таблети намалява на фона на нарастващите продажби на смартфони, увеличаването на техните размери и възможности. Пазарът на таблети, изглежда, преживява преходен период, коментират анализаторите.
Намаляващият интерес към класическите таблети отваря ниша за производителите на хибридни устройства, които могат да се ползват като ноутбук и таблет. Техният дял засега не превишава 1% от пазара на таблети, но се очаква рязко да се покачи в близките 18 месеца.
Най-голям доставчик на таблети продължава да бъде Apple. През третото тримесечие компанията е продала 9,9 млн. iPad устройства, бележейки спад от 19,7% на годишна база. Apple държи 20,3% от пазара, следвана от Samsung (16,5%) и Lenovo (6,3%).
Коментари