Медийната среда е силно конкурентна, което поставя граници на влияние, защото води до парцелиране на аудиторията.
Това заяви на пресконференция в БТА социологът Мира Радева, представяйки проучване на МБМД за ситуацията на медийния пазар в началото на 2012 г.
По думите й всеки получава своя дял верни почитатели, но трудно разширява влиянието си върху по-големи групи.
Според данните основните източници на информация за случващото се у нас и по света остават телевизиите, следвани от вестниците, интернет, радиото, близки и познати.
Интернет се използва основно за разговори с близки, електронна поща, социалните мрежи и информационни сайтове. Едни от най-популярните сайтове у нас са Facebook и Google, Twitter обаче не е много застъпен. Сред българското население по-популярният сайт за видеосподеляне си остава Vbox7, отколкото Youtube.
Макар и със спадащ интерес лидери сред печатните медии остават "Труд" и "24 часа". Силно развитие на присъствието си обаче има "Стандарт", сочат още данните на МБМД.
Що се отнася до телевизиите, водещата тройка си остава без промяна – лидер е bTV, следват Нова ТВ и БНТ.
По отношение на телевизионния сигнал Радева коментира, че до лятото на 2011 г. е имало стремително развитие на цифровата телевизия, а сега е по-скоро период на стагнация.
Това развитие като че ли е стигнало прага на насищане и най-вероятно оттук нататък завладяването на нови позиции от цифровите оператори ще бъде доста затруднено, смята тя.
Коментари