След като пострада тежко от финансовата криза и от засилващата се конкуренция, производителят на смартфони Blackberry обмисля различни решения на проблемите си, включително продажба, предаде БГНЕС.
Канадската фирма информира, че е създала комитет, който да обмисли "възможни съвместни дружества, стратегически партньорства или съюзи, продажба на компанията и други възможни транзакции". Съобщението идва на фона на маргинализирането на Blackberry на пазара на смартфони, доминиран от производители, използващи операционната система Android на Google, и от iPhone на Apple.
Kомитетът ще потърси начини "за увеличаване на стойността и разширяване на мащаба", които да помогнат за разпространението на продуктите й, основани на новата платформа Blackberry 10. "Продължаваме да виждаме прекрасни дългосрочни перспективи за новия продукт, имаме изключителна технология, която клиентите приемат, имаме силен баланс и сме доволни от постигнатия напредък в нашия преход", заяви президентът и генерален директор на компанията Торстен Хейнс.
Изследване на IDC установи, че делът на Blackberry на световния пазар е намалял с 3,7% през второто тримесечие, най-ниското ниво от началото на воденето на статистика, а делът на Android възлиза на близо 80%.
Коментари