Водещи интернет гиганти разработват нов световен стандарт за онлайн плащания. Зад проекта стоят компании като Google, Facebook и Apple. Това съобщи The New York Times, позовавайки се на източници от браншовата организация World Wide Web Consortium (W3C).
Новият разплащателен метод ще конкурира Amazon и PayPal, както и световните кредитни системи. Идеята на W3C е да предложи решение, което дава на потребителите единен начин за въвеждане на данни от кредитни карти или платежни системи във всеки уеб браузър, при извършване на всяка покупка в интернет. След еднократно въвеждане на данните, те ще се извикват и попълват автоматично като един от основните варианти при онлайн транзакциите.
Сегашните лидери в онлайн плащанията са отказали участие в проекта на W3C. Нещо повече, Amazon и PayPal възнамеряват да предложат алтернатива на потребителите, които не желаят да въвеждат платежни данни в браузъра.
Подобно на други идеи за универсални плащания онлайн, разработката на W3C може да претърпи фиаско, ако не получи поддръжка от страна на интернет търговците, създателите на уеб браузъри и, разбира се, от потребителите. Анализаторите обаче са оптимисти и вещаят успех на проекта.
Засега W3C има подкрепата на компании като Microsoft, American Express, както и китайските онлайн гиганти Alibaba и Tencent и др.
Тъй като разработката е във финалния си етап, Google, един от авторите на проекта, вече представи версия на технологията за своя браузър Chrome. При натискане на бутона за онлайн покупка се открива допълнително меню със съхранени адреси за доставки и начини за плащане. Потребителят избира адрес и платежна карта, въвежда секретен код за защита и натиска бутон „плати сега”.
Стандартът на W3C предполага лесна интеграция на нови методи за плащания, включително биткойни. Технологията е замислена и с оглед развитието на VR магазините, плащанията през месинджъри и между компютри и др.
Коментари