Японската корпорация Sharp има намерение да купи словашкия производител на потребителска електроника Universal Media Corporation (UMC) и да се върне на пазара за телевизори в Европа, съобщава японската агенция Nikkei.
Съгласно лицензното споразумение, сключено между двете компании през 2014 г., UMC има право да продава телевизори с бранда Sharp. С очакваната сделка на стойност около 85 млн. долара, Sharp фактически ще си върне правата върху търговската марка.
Предполага се, че придобиването на UMC ще засили ТВ бизнеса на Sharp, около който японската компания гради стратегията си за растеж, коментира Nikkei, цитиран от TechNews.
Загубите по-рано принудиха Sharp да напусне пазарите на телевизори в Европа и САЩ, в рамките на мащабна реорганизация на компанията. Но след като това лято тайванския гигант Foxconn пое контрола върху Sharp, започна процес на възобновяване на ТВ бизнеса на компанията на световния пазар.
Sharp планира да удвои продажбите на течнокристални телевизори до над 10 млн. броя през финансовата 2018 г., съобщи по-рано шефът на телевизионния бизнес на компанията Казухиро Китамура.
Коментари