Няма почивка за технологичните гиганти в борбата им за привличане на клиенти. В последните дни на май Samsung и Google представиха новите си предложения за смартфони, с които ще направят пореден опит да изместят интереса от айфона на Apple
Конкурентният коз на Samsung това лято ще бъде новия Galaxy S4 Mini – по-малка и евтина версия на популярния модел смартфон на компанията. Устройството има 4.3-инчов (10.9-сантиметров) екран, 8 GB вградена памет и 8 MP камера, а дизайнът му изцяло наподобява този на голямата версия.
От Samsung се надяват, че S4 Mini ще бъде приет по-добре от миналогодишния си предшественик Galaxy S3 Mini, който бе определян като „немощен”. Въпреки че S4 Mini ще се продава на по-ниска цена от голямата версия, в него ще бъдат запазени много от софтуерните му функции. Продуктът е част от стратегията на Samsung да предлага устройства с различни форми и размери и така да се различи от Apple, които разчитат на пускането на един айфон годишно. Официалната „премиера” на S4 Mini ще бъде през юни, но засега няма конкретна дата за пускането му в продажба.
Това лято Google също ще атакува пазара на мобилните технологии с ново предложение. Компанията официално обяви, че подразделението й Motorola е създало „убиеца на айфона” - смартфона Moto X. По функции той няма да отстъпва на продукта на Apple, но ще бъде по-евтин. Сред интересните факти за устройството е това, че то ще може да предвижда действията на своя собственик благодарение на специални сензори. Така Moto X ще отчита и къде точно се намира – дали например е в колата или в джоба на своя притежател, като в зависимост от това ще активира определени функции. От Google подчертаха, че новият смартфон ще се сглобява изключително във фабрика в щата Тексас, САЩ, а не в Китай, въпреки че някои части все пак ще бъдат доставяни от Азия. Предвижда се продуктът да бъде пуснат на пазара по-късно през лятото.
Хората използват смартфоните си средно по един час на ден, сочат данни от изследване на американски учени, публикувано от CNN. Дори и с всички екстри и приложения на мобилните устройства обаче все пак се оказва, че по-голямата част от това време отива за разговори. Хората говорят по телефоните си през 26% от времето, през което ги използват. В 20% от времето пишат текстови съобщения, а в 9 на сто – имейли. За висене в социалните мрежи отиват 16% от минутите, отделени за смартфона, за игри – 8 на сто, а в 9% от времето потребителите извършват различни от изброените дейности на телефоните си.
Автор: Деница Райкова
Коментари