Руските Уеб гиганти, които се радват на почти пълен монопол в Русия с интернет сектор в пълен подем, вече не крият амбициите си и искат да разклатят господството на мастодонти като Гугъл на пазарите в чужбина, предава АФП.
На кръгла маса на икономическия форум в Санкт-Петербург, директорите на руските големи интернет компании като търсачката Yandex, групата Mail.ru, която държи портал със същото име, и фирмата за дистрибуция он лайн Ozon обсъдиха изгледите си в световен мащаб, а не вече само в локален.
Аркадий Волож, генералният директор на първата търсачка в Русия Yandex, която от 2011 г. е котирана на Нюйоркската борса, вече гледа към нови пазари.
В много страни има само един доставчик; 90% от пазара принадлежат на един единствен играч, заяви той пред АФП, пише БГНЕС.
Смятаме, че публиката може да поиска по-голям избор за пръв път в живота си, добави той.
Групата вече се хвърли в авантюрата, лансирайки турска версия на своята търсачка – yandex.com.tr. Това е опит. Ако публиката иска да има избор, тогава се открива ниша за нас и не само в Турция, но и в целия свят, изтъква Волож.
Групата Mail.ru - номер 1 на интернет на рускоговорящите пазари и в Източна Европа, която има участие във Facebook, Zynga, Groupon и социалната мрежа Vkontakte.ru, също храни амбиции за експанзия в чужбина, по-специално чрез предлагане на продукти на други езици.
И на националния пазар, почти изцяло обхванат от местни компании, перспективите са много добри. Със своите 56 милиона потребители на интернет при население 143 милиона руският пазар далеч не е пренаситен.
Това е моментът да се инвестира, има голям потенциал и търсенето непрекъснато нараства, заявява Марина Трешчова, генерална директорка на Фаст Лейн Венчърс - фонд, който едновременно инвестира и създава интернет фирми. При това външната конкуренция е относително слаба.
В сектора търговия онлайн това се обяснява по-специално с трудностите, свързани с митническите права и при доставките на огромната територия на Русия. Американският гигант eBay съобщи едва тази седмица, че ще отвори офис в Русия.
Другата причина е незнанието на кирилицата. Компанията на Марина Трешчова работи с чужди компании от Германия, САЩ и Китай, за да им помогне да се установят в Русия. За самата нея е учудващ стремежът на компаниите да станат световни, след като точно в Русия възможностите са уникални.
Коментари