Клиентите на един от ресторантите в истанбулския квартал Атакьой вече се обслужват от роботи вместо от сервитьори, казва директорът на ресторанта Муджахит Кушман пред РИА Новости.
"За първи път един от нашите клиенти, професор, ни даде идеята да представим роботи за обслужване на посетители на ресторанта. Ние реализирахме тази идея. Освен това направихме роботи за нашата марка и регистрирахме авторски права. Сега имаме 3 робота, които поръчахме в чужбина, и турските инженери са ги програмирали", разказва собственикът на заведението, цитиран от БГНЕС.
Според него роботите вече привличат голям брой клиенти в ресторанта. "Много хора идват само да видят как става това. Роботите знаят на коя маса трябва да се преместят и могат да говорят. Сигурен съм, че роботите ще заменят сервитьорите в бъдеще. С развитието на технологията тази професия ще бъде по-малко търсена", каза Кушман.
По думите му "всички харесват старанието на роботите, които не проявяват никакви инициативи, а правят само това, което им е казано".
През август роботи-консултанти започнаха работа на летището в Истанбул. Те имат хуманоиден вид, ходят и говорят като хора. Роботите са предназначени да помогнат на пътниците да се ориентират в летището, те могат да четат текста от билета, да показват данните на полета на дисплея, както и да отговарят на планирани въпроси на турски и английски.
Коментари