През 2013-2014 година, големите играчи в дигиталната среда като Facebook, You Tube и Google ще отворят още повече платформите си за навлизането на реклами, като ще успеят да привлекат големи обеми на рекламни инвестиции към себе си.
Тази прогноза бе обявена по време на дискусията на тема: „Как да постигнем максимален ефект от Интернет рекламата – актуални модели и практики от „света“ и у нас ….“ в рамките на ФАРА 2012, водена от Росана Лаво, интернет медия директор на ПИЕРО 97 МА.
Местните издатели трябва и ще създават нови видео-платформи, в отговор на тази световна тенденция на пазара, която като резултат ще даде възможност да бъдат привлечени все повече бюджетите на рекламодателите, уточни Бианка Властън, мениджър за Румъния на H Media.
По думите и, усилията на рекламистите в северната ни съседка, са в посока на пренасочването на големите тв бюджети към интернет средата. Към днешна дата, предстои навлизането на големите инвестиции в интернет за Румъния.
Големите рекламодатели разбират конкретиката на инвестиция в телевизията, а дигиталната среда - остава малко позната територия за тях, обяснява Бианка Властън.
За финансовия сектор, телевизията остава предпочитан канал за търговска комуникация, за сметка на онлайн средата. От бранша обясняват факта с необходимостта от метрики, които да дават ясна съизмерност на рекламодателите за съотношението на предвижданите към постигнатите резултати.
Големите банки при планиране на кампания, залагат на телевизията като водеща медия, но все повече се върви към постигането на пълен микс и интегриране с интернет средата.
За продукти като мобилното и онлайн банкирането, вече се залага предимно на онлайн кампании.
Друга водеща тенденция за 2012 ясно видима за експертите е бумът на видео-рекламата. Все още около 4% от общите бюджети се отделят за този вид реклама.
Според оптимистичните прогнози, България ще успее да достигне нивото от 20% ръст на онлайн инвестициите в следващите години, като ръстът ще следва позитивния икономически тренд в хоризонта до 2014 година.
Коментари