Игрофикацията – с други думи, методът за привличане на интернет потребители с помощта на игровата механика или чрез системи за поощрение, може да се използва не само за изкушаване на онлайн клиентите.
Според публикувано наскоро проучване на Deloitte, системата е идеална за повишаване на мотивацията при сътрудниците на големите и малки коропорации, а върши работа и в домакинството.
Интернет порталът Opower например предлага приложение, с помощта на което можете да спестите от сметките за ток. Качвайки програмата, потребителят получва ежедневен отчет за използването на електричество в жилището си, плюс съвети как да намали потреблението.
Клиентът автоматично става и участник във форум, на който се обсъждат методите за съхраняване на енергия в домашни условия и получава точки за всеки успех.
Игрофикацията скоро ще стане неотменна част от работния компютър на сътрудниците на големите компании. През 2011 г. Facebook започнаха да предлагат социалната платформа Rypple, която излага индивидуалните цели и задачи на потребителя и публикува коментарите на приятели и колеги. За да се стимулира участникът, той получава поощрителен бал след всяка приключена задача или постигната цел.
Според експертите, потенциалът на игрофикацията е мащабен: този бизнес може да се разрастне до 2.8 млрд. долара за 2016 г. Очаква се до 2014 г. 70% от компаниите в класацията Global 2000 да са въвели подобни приложения за стимулиране на служителите си.
Коментари