И второто тримесечие на годината не донесе нищо добро за пазара на таблети. Продажбите продължават да намаляват, сочи нов доклад на анализаторската компания IDC, цитиран от TechNews.
В периода април-юни в света са продадени 37,9 млн. таблета, което е с 3,4% по-малко спрямо същия период на предходната година, съгласно данните на IDC. Дори таблетите с присъединяема клавиатура, на които се възлагаха надежди да възобновят ръста, не успяха да съживят пазара.
Лидер при таблите остава Apple, чийто дял е нараснал от 25,4% до 30,1% за една година. Компанията е продала през тримесечието 11,4 млн. устройства, в сравнение с 10 млн. в периода април-юни на 2016 г.
Второ място заема Samsung, който запазва продажбите си през второто тримесечие на ниво от 6,0 млн. броя. Но поради спада на пазара като цяло, делът на корейския производител се е увеличил от 15,4% до 15,8%.
Както и при смартфоните, Huawei държи третото място на пазара за таблети. Китайската компания покачва дела си от 5,3% на 8,0%, като е продала 3,0 млн. таблета през тримесечието.
В първата петица влизат още американският гигант в онлайн търговията Amazon, който контролира 2,4% от световния пазар на таблети, и водещият производител на компютри Lenovo с дял от 2,2%.
Коментари