Българските потребители използват интернет повече за търсене на практична информация и съвети, отколкото, за да намерят нови идеи за подаръци или пожелания в навечерието на предстоящите празници.
Това сочат данни от проучване на българска търсачка Napred.BG.
„Как да хакнем топломера?" или „Как да намалим разхода на гориво?“ са сред най-често срещаните търсения в портала.
Сред другите практични въпроси, които българите задават онлайн, са „Защо дистанционното работи само отблизо?“, „Как да си намеря работа“ и мн. др.
В ТОП 3 на ежедневните потребители на търсачката, наследник на най-голямата българска букмаркинг услуга Lubimi.com, са българи живеещи в Германия, Великобритания и Испания.
Друг интересен факт е, че по-големите именни дни, като предстоящият Никулден, са причина за осезаем "стрес" и раздвижване сред интернет потребителите. По данни на българската търсачка, сред основните въпроси, които са били зададени през последните няколко дни, са „Кой празнува на Никулден?" и „Какво е най-подходящото меню за празника?“.
Коледа също вече вълнува българите, независимо, че остават няколко седмици до празника. Най-често срещаните потребителски проучвания са свързани с „критерии за най-красива коледна украса“, креативни „коледни пожелания за гаджета“, както и любопитни въпроси като „Какво е Коледа без украса“ и „Идеи за закачливи празнични пожелания“.
Napred.BG е създадена през 2011. Нейна цел е да дава по-добри резултати от Google с по-креативно и разбиращо потребителите отношение. Различна е защото е направена от българи за българи с разбиране на многото специфични особености на българския интернет.
Napred.BG е уникална търсачка, изцяло разработвана от български екип. Създадохме база от над 70 000 най-търсени думи и фрази, разказва SEO експертът Калин Каракехайов.
Именно благодарение на нея и човешки подход към потребителските търсения ни помогна да създадем „разбираща“ търсачка, която дава конкретни резултати, без реклами и нерелевантни съобщения, продължава той.
Коментари