Думите и емотиконите, които потребителите употребяват в Twitter, разкриват какви са доходите на съответните хора. До този извод са стигнали след дълги наблюдения Даниел Пиетро и неговият екип от Центъра по позитивна психология към филаделфийския Университет в Пенсилвания, съобщава БГНЕС.
Изследователите са работили съвместно с университета "Джон Хопкинс" в Балтимор и свои колеги от Лондон и Кеймбридж.
Обект на техните анализи са били десетки хиляди постове, брой приятели, образование и изразени емоции чрез Twitter.
"Открихме, че броят на туитовете е в корелация с изразените радост или страх, а начинът на туитване е във връзка с креативните способности на съответния потребител и в частност с доходите му", гласи заключението на изследователите.
"Открихме и че хората с ниски доходи са основни жени, млади и афро-американки. Те ползват весели емотикони твърде често и понякога дори без основание. В същото време хората с високи доходи изразяват по-малко емоции в туитовете си, придържайки се към неутрално поведение, с изключение на емотикони, изразяващи гняв, страх, тъга", допълват учените.
Коментари