Поредна стратегическа инвестиция направи Хюлет-Пакард в България.
На 19 април компанията откри в София високотехнологичен Команден център за наблюдение и управление на критични технологични процеси.
България е стратегическа дестинация за Хюлет-Пакард за предоставяне на висококачествени аутсорсинг услуги на конкурентна цена, коментира за Еxpert.bg Преслав Павлов, директор "Отдалечени услуги" в Глобалния център.
Командният център е уникална инвестиция в България, която осигурява допълнителен контрол върху критичните процеси и инфраструктури на нашите клиенти и ни отличава от конкуренцията, обясни той.
Центърът е втори по рода си в света, който технологичният гигант създава.
Другият функциониращ такъв център е във Филипините. Центровете са изграждани паралелно и работят с идентична техника и по еднакъв оперативен модел с нашия, поясни Павлов и допълни, че останалите командни центрове ще бъдат изградени в другите глобални центрове за отдалечени услуги в Индия, Малайзия и Коста Рика.
Той е уникален както заради върховите технологии внедрени в него, така и заради факта, че висококвалифицирани български специалисти ще управляват протичането на технологични процеси, критични за работата на глобални предприятия във финансовата сфера, индустрията и телекомуникациите. Центърът е с капацитет от 150 работни места.
Той е оборудван с най-съвременни хардуерни и софтуерни технологии, за да анализира и обобщава данни и да обменя информация в реално време с останалите центрове на Хюлет-Пакард в света.
Основните решаващи фактори за изграждането на командния център са огромните количества обработвани данни и необходимостта от по-добър поглед върху ключовите показатели на нашите клиенти, както и желанието на клиентите ни за директен достъп до информация, видео връзка и по-персонализиран контакт със специалистите, които ги обслужват, обясни Павлов.
Той увери, че компанията ще продължи да инвестира в развитието на иновационни технологии и усъвършенстване на човешки потенциал.
Когато става дума за ИТ кариера в България, една от първите и най-добри компании за българските ИТ специалисти е центърът зa отдалечени услуги на HP в България, категоричен е неговият директор.
Не спираме да ровеждаме и успешни програми за развитието на уменията на служителите ни от всички отдели и на всички експертни нива. Вече си партнираме с повечето университети, които обучават млади специалисти в областта на информационните технологии, коментира още Павлов.
Той е категоричен, че бизнесът трябва да може да влияе положително на учебните програми в университетите, като дава ясна заявка с какво младите хора могат да се реализират професионално на пазара на труда.
Инвестицията е акт на доверие в таланта на българските ИТ специалисти и признание за държавата като надеждна инвестиционна дестинация, с ясна политика за развитие на иновациите, каза на откриването Лудгер Ролман, вицепрезидент на направление "Отдалечени услуги" в компанията. Ролман и президентът Росен Плевнелиев дадоха старт на проекта.
Коментари